BİLGİ-SEMIH&HASAN


 
AnasayfaKapıSSSKayıt OlGiriş yap
SAYIN ÜYELERİMİZ. MAFİA II FREE RİDE KONUSUNDAKİ LİNKLER GÜNCELLENMİŞTİR. İYİ EĞLENCELER

Paylaş | 
 

 Yukarıdaki Tehlike 12 Kasım'da sinemalarda

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
hahmet57
Admin
Admin


Aktiflik :
10 / 99910 / 999

Mesaj Sayısı : 506
Kayıt tarihi : 03/09/11
Yaş : 32
Nerden : İstanbul/Maltepe

MesajKonu: Yukarıdaki Tehlike 12 Kasım'da sinemalarda   Perş. Ekim 04, 2012 2:19 pm

Los Angeles kentinin üstünde garip ışık huzmeleri belirir ve bu ışıklar insanları, sanki ışığa uçan pervaneler gibi kendisine çeker. Uzaydan gelen bir güç insanlığı bu dünya üstünden silmeye çalışır. Birkaç saat içinde kimse

Bir bilim kurgu gerilim filmi olan Yukarıdaki Tehlike’nin yönetmenliğini, şirketleri Hydraulx ile Avatar, Iron Man 2, The Curious Case of Benjamin Button ve 300 filmlerinin de görsel efektlerini yapan Strause Kardeşler (Alien vs. Predator: Requiem) yapıyor.

Jarrod (ERIC BALFOUR, Texas Chainsaw Massacre ) ve Elaine (SCOTTIE THOMPSON, Star Trek) Jarrod’in en yakın arkadaşı olan Terry (DONALD FAISON, Scrubs) ve onun kız arkadaşı Candice (BRITTANY DANIEL, Club Dredd)’i ziyaret etmek ve doğum gününü kutlamak için Güney Kaliforniya’ya giderler.

Gündoğumundan iki saat önce, bilinmeyen bir kaynaktan gelen unutulmaz ışık, insanların bugüne kadar bildikleri yaşamın sonu anlamına geliyordu. Onlar Terry’nin çatı katındaki evinin penceresinden olanları dehşet içinde izlerken, Los Angeles kentinin gökyüzünü kaplayan uzay gemisi şehirdeki insanları kendine doğru çekmekteydi.

Şimdi, hayatta kalanlar, yollarına çıkan bütün insanları yok eden binlerce korkunç yaratığa görünmeden kaçmak zorundadır. Görünüşe göre ellerinde bulundurdukları yüksek teknoloji ile uzaylılar çok dayanıklı ve tahrip edilemezdirler.

Bilimkurgu gerilim filmi olan Yukarıdaki Tehlike’de dünyanın sonu gelmiştir ve hemen penceremizin dışındadır.

-------------------------------

Yukarıdaki Tehlike’yi, görsel efekt ustaları Strause Kardeşler (AVPR: Aliens vs. Predator—Requiem) yaptı ve yönetti. Sahibi oldukları Hydraulx (Avatar, 2012, Iron Man 2, The Curious Case of Benjamin Button and 300) şirketi ise bu bağımsız filmi finanse etti.

Kamera arkasındaki yapım grubunda; görüntü yönetmeni MICHAEL WATSON (A Perfect Getaway), kurgu NICHOLAS WAYMAN HARRIS (Sinner), yapım tasarımı DREW DALTON (The Big Jump), kostüm tasarım BOBBIE MANNIX (The Texas Chainsaw Massacre) ve müzik MATTHEW MARGESON (Burning Palms)’a aittir. Filmdeki yaratıkların tasarımı ALEC GILLIS & TOM WOODRUFF, JR. (AVPR: Aliens vs. Predator—Requiem) tarafından yapıldı.

Yukarıdaki Tehlike, JOSHUA CORDES & LIAM O’DONNELL’ın ilk senaryoları. Yürütücü yapımcılar; RYAN KAVANAUGH (Catfish), BRETT RATNER (21), TUCKER TOOLEY (Dear John), BRIAN TYLER (Columbus Circle) ve BRIAN KAVANAUGH-JONES (Insidious).

Kim Bu Strause Kardeşler?

1990’lı yılların ortalarında gençlik yıllarında Hollywood’a taşınan Greg ve Colin Strause film dünyasında ok gibi yükseldiler: Kendi kendilerine öğrendikleri görsel efekt uzmanlığından yola çıkıp ünlü birer yönetmen oldular. Son filmleri olan YUKARIDAKİ TEHLİKE 8 Şubat’ta prodüksiyona giriyor. Bu başarılarından Forbes’ten tutun da, Wall Street Journal’in ilk sayfasına kadar her yerde söz ediliyor. Strause Kardeşler, kendilerine ait butik bir efekt şirketi olan Hydraulx’da görsel ve özel efektlerin sınırlarını zorlayan ve çok büyük gişe başarıları elde eden birçok filmin görsel efektlerini yaptılar. Örneğin, Avatar, 2012, X-Men Origins: Wolverine, 300, X-Men: The Last Stand, The Incredible Hulk, ve The Day After Tomorrow. Greg Strause, The Day After Tomorrow filmi ile “En İyi Görsel Efekt” dalında BAFTA ödülünü kazandı ve bu ödül, iki kardeşin görsel efekt alanında daha üstün bir konuma gelmelerini sağladı.

Greg ve Colin film endüstrisinin en saygın yönetmen ve yapımcılarıyla da çalıştı. Örnek vermek gerekise, James Cameron, Roland Emmerich, ve David Fincher gibi tanınmış sanatçılardan övgü aldılar. Geçen yıl, Oscar ödüllü The Curious Case of Benjamin Button filminde gördüğümüz devrim niteliğindeki yaş değiştirme efektlerinin üçte birini onlar

Ama Strause Kardeşler’in asıl başarısı, filmciliklerinde yatıyor. 2007 yılında, Twentieth Century Fox için ilk uzun metrajlı filmlerinin yönetmenliğini yaptılar: Aliens vs. Predator: Requiem. Variety dergisi tarafından “dahice korkutucu” olarak betimlenen bu filmle, Greg ve Colin , şirketi tekrar korku filmi geleneğine döndürecekleri yönündeki sözlerini tutmuş oldu. Asla ödün vermedikleri öykücülükleri ve müthiş dikkat çekici estetik anlayışları ile, Strause Kardeşler, son on yılda gördüğümüz en yaratıcı video klipleri de çektiler. İlk yapımları, 2000 yılında Colin’in Red Hot Chili Peppers için çektiği ve MVA’da “En İyi Sanat Yönetmeni” dalında aday olan “Californication” video klibi idi. Bir sonraki yıl ise, Strause Kardeşler, Linkin Park’ın çok başarılı “Crawling” parçası için çektikleri video klip ile VMA’da iki dalda (“En İyi Rock Videosu” ve “En İyi Yönetmen”) aday gösterildi.

Bu alanda son yaptıkları çalışmalar arasında, 50 Cents’in müzik listelerinin en üst basamaklarına çıkan ve kıyamet sonrasını andıran “Get Up” ve 2008 yılında VMA’ya aday gösterilen (“En İyi Erkek Videosu”) Usher’in “Love in this Club” videosu sayılabilir. Esrarengiz vizyonları ve öykücülükleriyle Strause Kardeşler’in reklam dünyasında da fark edilmeleri çok sürmedi ve bu alanda da çok çarpıcı başarılara imza attılar. Örnek vermek gerekirse, Mercury, Toyota, Universal Studios, Playstation’ın God of War oyunu, Gatorade, Coca-Cola, Ford, Pennzoil ve Shell reklamları sayılabilir. Greg ve Colin kısa süre önce David Fincher ile beraber Adrian Paterson’un rol aldığı Nike kampanyasının ikinci

Strause Kardeşler’in şu an üzerinde çalıştıkları filmler ise Jon Favreau ile Iron Man 2, Rob Letterman ile Gulliver’s Travels, Jonathan Liebesman ile Battle: Los Angeles ve Nicholas Stroller ile Get Him to the Greek.

Yönetmen Greg Strause ve Senarist Liam O’Donnell ile Söyleşi

Yukarıdaki Tehlike filminde stüdyo sisteminin dışına çıktınız. Neden?

Greg Strause: “Stüdyo filmlerinin mutfağı bazen çok kalabalık oluyor. Biraz da anlıyorum tabii, çünkü işin içinde çok para oluyor ve bu da bir sürü insanın olayla ilgilenmesini gerektiriyor. Bu konu bizim için de önemli tabii. Biz, sadece, film çekerken, kontrol daha çok bizim elimizde olsun istedik. Geçen yaz, artık yeni bir adım atmamız gerektiğini fark ettik. WMA ile çalışmak müthişti ama o sırada, bir şirket birleşmesi işiyle uğraşıyorlardı ve biz de artık bazı taşları yerinden oynatmak gerektiğini hissedince CAA ile çalışmaya başladık. CAA bizi bu konuda daha da cesaretlendirdi. Kendi filmlerimizi kırklı yaşlara geldiğimizde çekeriz diye düşünmüştük ama CAA bunun şimdi de mümkün olduğunu söyledi. Bütün kontrolün bizim elimizde olmasının zamanı gelmiş, anlaşılan. Onlar filmi yaptı, biz de hem arkadaşımız, hem de yapımcımız olan Kristian James Andresen’dan bir tomar para aldık, kendimiz de biraz katkıda bulunduk, sonra da aramıza IM Global katılarak filmin uluslararası önsatışını üstlendi. EFM için 10 saat içinde bir fragman çektik. O fragman filmle ilgili bir hayli fikir veriyor.”

Senaryoyu nasıl yazdınız?

Liam O’Donnell: “Herkesin aynı sayfa üstünde çalıştığı ve son derece verimli geçen proje toplantıları yaptık. Daha ilk gün, senaryonun bazı bölümleri hazırlanmıştı bile. Josh [Cordes, senarist] ile ben bu bölümleri bir araya getirdik, böylece filmin senaryosu bir buçuk ay içinde hazır hale geldi. İkimiz de ilk kez başka biriyle çalışıyorduk. Ben gece çalıştım, o da gündüz. Vardiyanın sonunda birbirimize notlar bırakıyorduk ve elimizde ayrıntıları önceden bir hayli belirlenmiş bir taslak bulunması sayesinde bu çalışmayı başarıyla tamamlayabildik.”

Yukarıdaki Tehlike filminin konusu nedir?

O’Donnell: “Otuzlu yaşlarının başındaki insanlarla ilgili bir film çekmek istiyorduk. Bu alana uygun bir pazar yok: Gerilim ve korku filmleri daha genç bir seyirci kitlesini hedef alıyor. Yaşı otuzu bayağı geçkin seyirci kitlesi için de filmler var ama bu orta yaş gurubuyla ilgili hiçbirşey yok. Bu filmde [Eric Balfour’un oynadığı] bir adam var. Bu adam çok çalışmasına rağmen, bir türlü hayatta istediği yere gelememiş. Üstelik, kız arkadaşı hamile ama ellerinde onları mutlu edecek kadar para yok. Bir arkadaşının Hollywood’daki evine ziyarete gittiğinde, kıyamet günü gelir çatar ve adam bir karar vermek zorunda kalır.”
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://3dworld.benimforum.net
 
Yukarıdaki Tehlike 12 Kasım'da sinemalarda
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BİLGİ-SEMIH&HASAN :: İlk kategoriniz :: MAGAZİN :: SİNEMA-TİYATRO-EDEBİYAT-
Buraya geçin: